Програма адаптації нових працівників
Алгоритм адаптації
Оформлення документів
До початку робочої зміни нового працівника, приготуйте всі необхідні документи для підписання. Ознайомлення та підписання документів з працівником проводить виключно керівник ресторану! 👼 Час проведення – ⏰ 30 хвилин.
Новий співробітник, який вийшов на стажування (або відразу приступає до роботи), перед початком роботи, зобов’язаний надати наступний пакет документів:
👉 Паспорт або ID-карта та Витяг з держреєстру про місце реєстрації
👉 Ідентифікаційний номер
👉 Медична книжка
👉 Диплом (якщо необхідно)
👉 Водійське посвідчення (якщо необхідно)
👉 Інші документи, якщо це передбачено вимогами до посади
З усіх наданих документів зніміть ксерокопію для формування особової справи.
Надайте працівнику документи для ознайомлення та підписання (обов’язково у вашій присутності):
👉 Посадову інструкцію
👉 Дисциплінарну політику
👉 Стандарти зовнішнього вигляду (по підрозділах – кухня, зал)
👉 Договір про повну матеріальну відповідальність (тільки для підписання керівником, шеф-кухарем, су-шефом, адміністратором, касиром, головним бухгалтером, закупщиком)
👉 Договір про колективну матеріальну відповідальність (по підрозділах – зал, кухня, техслужба)
👉 Підпишіть з працівником Лист ознайомлення
Передайте усі підписані документи для формування особистої справи.
Увага!💥 Якщо працівник не предоставив будь-які обов’язкові документи або відмовляється підписувати будь-який з зазначених вище документів – ми не допускаємо працівника до роботи у компанії.
Далі перейдіть до орієнтації ✈️.
Оріентація нового працівника
Додатково розкажіть працівнику організаційні моменти в роботі, щоб допомогти йому швидше адаптуватися у компанії. Проводить керівник ресторану 👼, час проведення — ⏰ 10 хвилин.
Розкажіть про принципи складання графіку змін – коли та як працівник дізнається свій графік.
Розкажіть про побажання працівника щодо графіка – коли та як залишити побажання щодо вихідних та інше.
Розкажіть про принципи обміну змінами між працівниками.
Повідомте про додаткові зміни та принципи оплати цих змін.
👉 Розкажіть як та коли працівник отримує заробітну плату.
👉 Повідомте про види змін (якщо різна оплата).
👉 Розкажіть про компенсації, які надає ресторан (наприклад, проїзд в таксі в кінці робочої зміни).
👉 Повідомте про принципи харчування персоналу.
👉 Повідомте про мотиваційні програми, які працюють в закладі.
👉 Розкажіть про термін стартового навчання та практику.
👉 Коротко розкажіть про портал, дистанційне навчання та наставника, який буде проводити навчання.
👉 Розкажіть у яких випадках працівник буде проходити навчання в подальшому (нові процедури, нове меню та інше).
👉 Надайте телефон закладу та керівника для зв’язку у випадку виникнення питань або проблем.
👉 Розкажіть про які ситуації працівник повинен обов’язково повідомити керівника.
👉 Розкажіть про групу ресторану FaceBook та коротко розкажіть, як відбувається комунікація цілей та завдань на зміну, коли працівник має ознайомлюватися з інформацією та інше.
Далі проведіть екскурсію по ресторану 🏠.
Екскурсія по ресторану
Нижче представлений сценарій проведення екскурсії по ресторану та зазначені ключові моменти, про які слід розповісти новому працівнику. Проводить керівник ресторану 👼, час проведення – ⏰ 20 хвилин.
У класичних ресторанах зону кухні презентує шеф-кухар 👨🍳 по сценарію.
Увага!💥 Починайте екскурсію з концепції закладу та “шляху Гостя”.
Інформацію що до концепцій ви можете завантажити тут
Цю інформацію розповідайте у залі ресторану, щоб працівник бачив наших Гостей.
👉 Розкажіть хто є цільовою аудиторією ресторану (наприклад, це молоді люди 20-35 років, в пошуках нових гастрономічних смаків, які слідують модним трендам і зовсім не проти постояти в черзі за чимось цікавим).
👉 Повідомте кількість Гостей в будні та вихідні дні у вашому ресторані.
👉 Розкажіть про години пікових напливів Гостей.
👉 Коротко розкажіть про очікування Гостей під час візиту до ресторану. Сфокусуйте увагу працівника, що ми фокусуємося на якості обслуговування, якості продуктів та чистоті (більш детальну інформацію працівник отримає під час подальшого навчання).
👉 Покажите межі нашої території, кількість місць для гостей на терасі, вподобання гостей, принципи розміщення черги.
👉 Розкажіть про комплектацію тераси (бочки, кришки, серветниці), згадайте про постійну підтримку чистоти.
👉 Проведіть працівника по залу, покажіть місця для Гостей, розкажіть про кількість місць для Гостей та про улюблені столики/місця.
👉 Розкажіть про наші принципи втримання гостей за рахунок атмосфери (рівень музики, аромомаркетинг, температура в залі і т.д.).
👉 Покажіть розташування обладнання у зоні обслуговування (видачі). Враховуйте спеціфіку вашого ресторану (класичний ресторан або евро формат).
👉 Коротко розкажіть про процеси – де, що відбувається.
👉 Коротко розкажіть про меню, покажіть де знаходиться меню у ресторані.
👉 Розкажіть про улюблені продукти та напої Гостей (якорні, зірки та інше).
Увага! В класичному ресторані цю частину розповідає працівнику шеф-кухар.
👉 Розкажіть про принцип роботи: замовлення Гостя – комунікація замовлень на кухню-видачу.
👉 Покажіть розташування обладнання кухні.
👉 Коротко розкажіть про процеси – де, що відбувається.
👉 Розкажіть способи приготування та сервірування страв.
👉 Покажіть де знаходиться роздягальня та правила зберігання особистих речей.
👉 Покажіть місця зберігання продуктів та упаковки (складські приміщення), розкажіть як відбувається доставка продуктів у ресторан.
👉 Розкажіть про принципи зберігання продуктів, температури зберігання, принцип ротації.
👉 Покажіть кімнату керівника, розкажіть про наявність аптечки для персоналу.
👉 Покажіть мийку, приміщення де знаходяться посудомийні машини, інвентар та хімічні засоби для прибирання.
👉 Покажіть плани евакуації та розташування вогнегасників у ресторані.
👉 Покажіть інші підсобні приміщення ресторану, якщо такі є (якщо ресторан має свої особливості у плануванні чи інші особливості, розкажіть про це працівнику для розуміння та швидкої адаптації).
👉 Покажіть місце роботи бухгалтера, зберігання документів та сейф.
👉 Розкажіть про принципи безпеки.
Знайомте нового працівника з членами команди під час проведення екскурсії.
Познайомте працівника з наставником, який буде займатися його навчанням.
Після проведення екскурсії повідомте працівнику про початок стартового навчання . Завантажте працівнику сторінку порталу ⚡️“Адаптація нових працівників”⚡️ та розкажіть про самостійне навчання по стартовим е-модулям .
Залиштеся з працівником на декілька ⏰ хвилин та впевніться, що працівник зрозумів, як користуватися сторінкою ⬅️➡️ для самостійного навчання. Після цього можете залишити працівника навчатися самостійно.
Плани навчання на станціях
Щоб контролювати послідовність навчання та сертифікації працівника, користуйтеся планами навчання.